Hatha Yoga

Er bestaan veel vormen van yoga en Hatha is een van de mildere: rust en bewust ademhalen staan centraal. Dit is heel belangrijk in de drukke tijd waarin we leven. We hebben altijd haast en nemen niet de tijd een rustmoment voor onszelf te creëren. Hatha Yoga draagt bij aan het verkrijgen van een sterker en gezonder lijf. Je leert jezelf respecteren, je verlegt je grenzen en je wordt je steeds meer bewust van jezelf én je lichaam.
Een yogales wordt altijd afgesloten met een oefening waardoor het lichaam volledig ontspant en tot rust komt. Zelfs het denken is… kalm.

WAAROM YOGA EN WAT DOET YOGA VOOR JE?

Yoga geeft een waardevolle boost aan ons lichaam. Met mooie asana’s (houdingen) in de Hatha-yoga, rekken, strekken en partneroefeningen in de Do-In yoga en verrassende en soms pittige oefeningen in de combiles yoga en Pilates,
Do-In en Body N Balans. Geef je op voor de les waarvan jij denkt dat hij je past en doe wat goed voelt. Koester je lijf en zoek de stilte in jezelf. Het zal je goed doen!

Maak kennis met jezelf, leer bewust je adem toe te passen, zowel in het dagelijkse leven, als tijdens het uitvoeren van de oefeningen. Ga de uitdaging met jezelf aan en maak kennis met deze bijzondere lesvormen. De beloning is helemaal alleen voor jou….en hanteer de…

Vijf gouden Yogaregels;

1. Begin bij het begin
2. Luisteren naar je lichaam
3. Jezelf accepteren
4. Evenwicht zoeken
5. De juiste yoga vorm zoeken die bij jou past

Meer rust in je hoofd en op den duur een sterk en soepel lichaam. Je voelt je meer ontspannen en…..
Hoe meer balans in je leven, hoe beter. Yoga helpt je daarbij!

Waarom Hatha Yoga?

Hatha Yoga verbetert het concentratievermogen, doordat je bewust bezig bent met je ademhaling en het uitvoeren van de oefeningen. Je voelt je energieker, soepeler en fitter.