Adem’s Yin

Het eerste wat je doet in je leven is inademen.
Het laatste wat je doet in je leven is uitademen



Een speciale les met extra aandacht voor de ademhaling in combinatie met mooie houdingen uit de Yin Yoga.

Al het andere ligt hiertussen – of het om belangrijke of onbelangrijke dingen gaat, onze adem is onze dierbaarste metgezel. Hij is een vriend die nooit uit het oog verliest welke emotie we op een bepaald moment ervaren.

Bedenk eens …
Is je adem niet heel snel als je boos bent en gelijkmatig en rustig als je kalm bent?

Een eenvoudig voorbeeld als dit laat zien dat adem niet alleen verbonden is met het lichaam, maar ook met de geest. Dagelijks mediteren kalmeert de geest, brengt de adem tot rust en vermindert het aantal ademhalingen, wat een positief effect heeft op hoge bloeddruk en andere aandoeningen.
Door aandacht te schenken aan je adem en pranayama’s (ademtechnieken) te doen kun je eenvoudig je geest van een onplezierige naar een plezierige staat brengen en de levensenergie (prana) in je systeem reguleren

Rekoefeningen en regelmatig ademhalen ontspannen lichaam en geest. Ontspanning is een essentieel onderdeel van yoga. Vandaar ook dat je iedere yoga-sessie zou moeten beginnen met een paar minuten ontspanning in een rustige houding.
De oefeningen die wat meer inspanning vereisen zou je moeten eindigen met een paar korte momenten van rust, bijvoorbeeld de savasana-houding met de aandacht bij de ademhaling.

Is deze les misschien iets voor jou?
Kom en ervaar!
Elke maandag – 10.30u – 11.30u
Een proefles is gratis